ANKARA KPSS KURSLARI®,KPSS İSTATİSTİK KURSU kpss,kpss soruları,kpss ders notları,kpss,a: Öğretmenler Barınma Sorunu İçin Yürüdü

30 Aralık 2011 Cuma

Öğretmenler Barınma Sorunu İçin Yürüdü

Öğretmenler Barınma Sorunu İçin Yürüdü

Cts, 30 Ark 2011
Van’da yaşanan depremlerin ardından ara verilen eğitim sezonunun yeniden başlatılması için çalışmalar devam ediyor.

Van’da yaşanan depremlerin ardından ara verilen eğitim sezonunun yeniden başlatılması için çalışmalar devam ediyor. 26 Aralık’ta Van’a çağrılan öğretmenler, barınma başta olmak üzere bir çok sorunla karşılaştıklarını belirterek yürüyüş düzenledi. Yürüyüşün ardından Milli Eğitim Müdürlüğü önünde basın açıklaması yapan öğretmenler, 9 maddeden oluşan taleplerini sıraladı. Yürüyüş sırasında polisle öğretmenler arasında zaman zaman gerginlik yaşandı. Milli Eğitim Bakanı ve valiyi istifaya çağıran öğretmenlerin, 'sığıra 400, öğretmene 300' şeklindeki slogan atmaları dikkat çekti.

Van’da eğitim ve öğretime verilen aranın ardından Van’a çağrılan öğretmenler, yaşadıkları sorunları dile getirmek için bir yürüyüş düzenledi. Eğitim Sen Van Şubesi, Eğitim Bir Sen Van İl Temsilciliği tarafından düzenlenen ve yaklaşık 500 öğretmenin katıldığı yürüyüş Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü’nden başlayarak Milli Eğitim Müdürlüğü’ne kadar sürdü. Yürüyüş sırasında polisle öğretmenler arasında kısa süreli gerginlik yaşandı. Yapılan pazarlıkların ardından güzergah konusunda yaşanan tartışma sona erdi ve yürüyüşe izin verildi. Yürüyerek Milli Eğitim Müdürlüğü bahçesine gelen öğretmenler burada basın açıklaması yaptı.

Öğretmenler adına basın açıklamasını okuyan Eğitim Sen Yöneticisi Mucip Vergili, 26 Aralık tarihinde öğretmenlerin Van’a çağrıldıklarını belirterek, “Okulların kapalı olduğu 2 aylık süre içinde en azından öğrenci ve öğretmen arkadaşlarımız kendileri için asgari güvenlik ve barınma koşullarının sağlandığını düşünerek Van’a geldiler. Ancak beklediklerini görmeyen öğretmenlerimiz adeta sokakta kalmakla yüzyüze geldi. Milli Eğitim Müdürlüğü bekar öğretmenler için ana okulları, konteynerleri, kiraladıkları evleri tahsis ederek çözmeye çalışmış ama bu krizin altında kalmıştır. Bekar bayanlar için ayrılan TOKİ evlerinde ısınma, banyo ve güvenlik sorunları çözülmeden yerleşime açılmıştır. 2 bin 500 aileye ayrılan konteyner sayısı 190 adettir. Bu koşullar altında öğretmenlerimiz hasarlı binalarla kalmak zorunda bırakılarak hayatları ile kumar oynanmaktadır.” dedi.

Basın açıklamasında, barınma hakkının sağlanması, öğretmenlerin kesilen ek ders ücretlerinin geri ödenmesi, depremden etkilenen öğretmenlerin tayin hakkının tanınması, hasarlı okullarda prefabrik sınıflar oluşturularak eğitime başlanması, depremden etkilenmeyen psikologların okullarda görevlendirilmesi, bütün okulların aletsel incelenmeden geçirilerek raporların okullara asılması gibi taleplerde dile getirildi.

Yürüyüş sırasında öğretmenler, ‘Sığıra 400, öğretmene 300”, “Evliysen Evsizsin”, “Eğitimin kolonları çöktü”, “Survivor VAN, Ev yok, soğuk var, deprem var, okul yok, öğretmen yok” şeklinde pankartlar açtı.

memur

memurlar

memuruz

kpss

atamalar

kamu

kpss

memuruz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder