ANKARA KPSS KURSLARI®,KPSS İSTATİSTİK KURSU kpss,kpss soruları,kpss ders notları,kpss,a: Öğrencinin Öğretmeni Seçme Hakkı Bulunmalıdır

30 Aralık 2011 Cuma

Öğrencinin Öğretmeni Seçme Hakkı Bulunmalıdır

memur

memurlar

memuruz

kpss

atamalar

kamu

kpss

memuruz
Cts, 30 Ark 2011
Milli Eğitimde Başarı Öğretmensiz Olmaz
Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in, öğretmenleri nitelikli hizmet içi kurslarla eğitmeden, ekonomik ve özlük sorunlarını çözmeden eğitim sisteminde başlattığı reform ve yenilik çalışmalarından olumlu sonuçlar almasının çok zor olduğunu söyledi.

Örgütlenme çalışmaları için geldiği Bursa temsilciliğinde öğretmenlerin sorularını cevaplandırdığı konuşmasında, eğitimde kalıcı ve verimli sonuçların öğretmenleri eğitmeden, ekonomik ve demokratik sorunlarını çözmeden alınamayacağına dikkat çeken DES Genel Başkanı Gürkan Avcı, “Fatih Projesine yapılan milyonlarca lira yatırıma karşın öğretmen eğitimine de en az bu miktarda para, emek ve zaman harcanmalıdır. Öğretmen eğitimi planlanmadan yapılan reformlar ve teknolojik yatırımlar istismar ve zaman kaybından başka bir netice getiremez” dedi.

TEKNOLOJİ YATIRIMI TEK BAŞINA BAŞARI GETİREMEZ
Türiye’de öğretmenlerin teknolojiyle uyumlu bir şekilde ders yapamadıklarını söyleyen Gürkan Avcı, “Birikimli, donanımlı ve kendini sürekli yenileyen öğretmenler sayesinde teknoloji eğitim sistemine artı bir değer katabilir. Nitelikli ve iyi öğretmen yetiştiremiyoruz yerine öğretmenlerin kendilerini yenilemelerini ve teknolojiye uyumlarını sağlayamıyoruz demek daha doğru olur. Fatih projesi eğitim sistemimizin kaliteli ve verimli hale gelmesinde araç iken bugün amaç olarak algılanmaktadır. Testçi ve ezberci eğitim sistemi nedeniyle üstün zekalı ve yetenekli milyonlarca çocuğumuzun geleceğini kararttık. Bugün yabancı dil öğretemeyen bir eğitim sistemini ısrarla sürdürmeye devam ediyoruz. Öğretmenlerin eğitimi yerine bilgisayar, akıllı tahta, müfredat yenilemeleri, e-kurslar ve tali sorunları çözmeyle uğraşıyoruz” dedi.

ÖĞENCİ DE ÖĞRETMENE NOT VERMELİDİR
Çağdaş, nitelikli ve verimli bir eğitim sistemi için öğretmenlerin performansları konusunda öğrencilerin fikirlerinin de alınması gerektiğini söyleyen Gürkan Avcı, “Mevcut eğitim değerlendirme sistemi tek yönlü ve otoriter bir iletişime dayalıdır. Eğitim sistemimizde, sürekli olarak öğretmenlerin öğrencileri değerlendirdiği hiyerarşik ve klasik bir işleyiş hüküm sürmektedir. Öğretmenler, öğrencilerin sadece akademik düzeylerini değil, davranışlarını da değerlendirmektedir. Oysa öğretmenlerin de beceri ve uzmanlıklarının sorgulandığı gelişmiş değerlendirme sistemine geçilmesi gerekmektedir.

Öğrencilerin dersi seçme gerekçesinden tutun dersin zorluk derecesi ve öğretmenin kullandığı eğitim materyallerinin uygunluğunun öğrenci tarafından değerlendirilmesi çok önemlidir. Öğretmenin ödev ve sınavlarda kullandığı sistemin objektifliğinden anlatımların değerlendirilmesine kadar notlandırma usulü ile öğretmenin öğretme yeteneği de ölçülmüş olacaktır. Yani öğretmen-öğrenci ilişkisini hiyerarşik bir temel yerine performans ve öğrenme merkezli bir anlayışa taşımak gerekmektedir.

ÖĞRENCİNİN ÖĞRETMEN SEÇME HAKKI OLMALIDIR
Başarılı ve kaliteli bir eğitim sisteminin oluşturulması için öğrencinin yanı sıra öğretmeninde performansının dönem sonunda değerlendirileceği güçlü ve proaktif bir anlayışa ilk ve ortaöğretim kurumlarından fakülte ve yüksek okullara kadar Türk eğitim sisteminin tümünün büyük ihtiyacı vardır. Vatandaşlara doktor ve hakim seçme hakkı verildiği gibi öğrencilere de öğretmen seçme hakkı verilmelidir. Verimli ve sağlıklı bir eğitim sistemi için her iki tarafın da işini ne kadar iyi yaptığının ölçüldüğü bir çağdaş ve nitelikli bir değerlendirme sistemi Türk eğitim sisteminin kurtuluşu olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder