ANKARA KPSS KURSLARI®,KPSS İSTATİSTİK KURSU kpss,kpss soruları,kpss ders notları,kpss,a: Eğitim Bir Sen Hükümete Yüklendi

21 Aralık 2011 Çarşamba

Eğitim Bir Sen Hükümete Yüklendi

Eğitim Bir Sen Hükümete Yüklendi

Çrb, 20 Ark 2011
Ankara 3 No’lu Şubemiz, 1. İşyeri Temsilcileri İstişare Toplantısı’nı, Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu’nun katılımıyla Kızılcahamam Asya Termal Tesisleri’nde gerçekleştirdi.

Toplantıda konuşan Ahmet Gündoğdu, 12 Eylül referandumu ile alınan toplu sözleşme hakkının, 15 ay geçmesine rağmen hala yasasının çıkarılmadığını belirterek, “Şike yasası bir ayda iki kez çıkarılmıştır. ‘Şike’ye gösterilen hassasiyetin toplu sözleşmeye gösterilmemesini anlamakta güçlük çekiyoruz” dedi.

Ücret dengesizliği ve ek ödeme sorununu çözmek için çalıştıklarını kaydeden Gündoğdu, öğretmen ve öğretim elemanlarının ek ödeme mağduriyetini gidermek amacıyla ilgili bakanlarla görüştüklerini, sorunun ısrarlı takipçisi olacaklarını söyledi.

666 sayılı KHK ile iyi niyetli düzenlemelerin hayata geçirildiğini ancak ek ödemeye ilişkin taleplerinin tamamının karşılanmadığını dile getiren Gündoğdu, “666 sayılı KHK ile ‘eşit işe eşit ücret’ kapsamında farklı kurumlarda aynı unvanlarla çalışanların maaşlarında ek ödeme ile düzenleme yapılırken, muadili olmadığı gerekçesiyle, öğretmen ve öğretim elemanlarının ek ödemede kapsam dışı bırakılmasını kabul etmemiz mümkün değildir” şeklinde konuştu.

İnsanı İlgilendiren Her Şey Bizi de İlgilendirir

İnsanı ilgilendiren her şeyin kendilerini de ilgilendirdiğini ifade eden Gündoğdu, şöyle devam etti: “Yakın bir geçmişte, Pakistan’da, Afganistan’da, Somali’de, Etiyopya-Habeşistan’da, Suriye ve Bosna-Hersek’teydik. Acıyı, sevinci, zorlukları, her şeyden önce insan olmanın derin heyecanını paylaştık. Doğu Türkistan’ın ve Filistin’in maruz kaldığı zorbalığın karşısında olduk. Depremin yol açtığı yıkımda Van’daydık ve orada olamaya devam edeceğiz.”

Üzerine Düşeni Hakkıyla Yerine Getiren Örgütlere İhtiyaç Var

memur

memurlar

memuruz

kpss

atamalar

kamu

kpss

memuruz


Hayatın devam ettiği yerde, geç de olsa, her şeyin asli doğasına döndüğünü dile getiren Gündoğdu, insanlar ve örgütler için en büyük yıkım aracının, kendinden hoşnutluk olduğunu, bu duygunun insanı dışarıda olup bitenlere karşı körleştirdiğini vurgulayarak, “Her şeyden önce, yeryüzündeki en başarılı organizasyonel model olan, yaşayan sistemlerden elde ettiğimiz sonuçlar, bizi daha bilinçli olmaya zorunlu kılıyor” değerlendirmesinde bulundu.

Ülkelerin kendi geçmişleri ve deneyimlerinin, temel alınarak geliştirilen dünyayla kurulan ilgiden daha derin anlamlar ifade ettiğini, sağlıklı bir organizma oldukları sürece, gelişmeleri zamanında fark edip gerekli önlemleri alabileceklerini belirten Ahmet Gündoğdu, bunun için, doğal bir atmosfere ve üzerine düşeni hakkıyla yerine getiren bireylere ve örgütlere ihtiyaçlarını olduğuna dikkat çekti.

Eğitim Sisteminde Köklü Değişikliğe Gidilmelidir

Vesayetçi zihniyetin eğitim üzerindeki yabancılaştırıcı, yozlaştırıcı; erdemli, özgün insanın yetişmesine izin vermeyen yapısını eleştiren Gündoğdu, eğitim-öğretim yoluyla aklın ve bilginin evrenine adım atan çocukların, toplumsal değerlerini ve bu değerlerin insanlık ailesindeki yerini öğrenmesine, daha üst değerlere ulaşacak yolla tanışmasına izin verilmediğini dile getirerek, “Aksine bütün törenler, resmi organizasyonlar, yeminler, antlar, protokoller, müfredatlar yeni neslin hâkim düşünceyle uyumlu hale getirilmesine, aynı zihinsel üniforma içine sokulmasına, herkesi aynı düşünce etrafında etkisizleştirme ve bütünleştirme stratejisine hizmet etti. Eğitim sisteminde köklü bir değişikliğe gidilmezse, birkaç kuşağı daha kaybedebiliriz” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder